شهردار گزیک از برخورد قاطعانه با عاملان ساخت و سازهای غیر قانونی در سطح شهر خبر داد و گفت: این موضوع یکی از برنامه های مهم و اساسی شهرداری در سال جاری است.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم با توجه به مساعدت شهرداری با شهروندان جهتِ اخذ پروانه ساخت و احداث بنای اصولی از ساخت و ساز غیرمجاز، بنای افزایشی، تعمیرات و یا دیوار کشی بدون هماهنگی شهرداری خودداری نمایند، چرا که برخورد شهرداری با این گونه موارد، قانونی خواهد بود.

وی از نظارت جدی بر ساخت و سازهای شهری حتی در روزهای تعطیل خبر داد و تاکید کرد: این مورد با جدیت از سوی کارشناسان ذیربط پیگیری شده و به محض مشاهده طبق قانون برخورد می شود. ساخت و سازهای شهری به صورت غیرقانونی و بدون نظارت کارشناسانه نه تنها موجب آسیب زدن به سیما و منظر شهری می شود بلکه در اغلب ساخت و سازهای غیرمجاز مقاوم‌سازی و استحکام ساختمان‌ها نادیده گرفته می شود که در بلایای طبیعی از جمله زلزله بیشترین آسیب را به شهروندان وارد می کند.

شهردار گزیک افزود : طی هماهنگی های صورت گرفته با مقامات قضایی و گشت های شبانه روزی شهرداری هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و با حکم مراجع قضایی مجازاتهای لازم از جمله تخریب بناهای بدون مجوز اجرایی خواهد شد!